Header Sfeerbeeld nazomer potten met stiften school begint

steun adv kwd

Volg ons op facebook

Joes en Kleine Uil hebben meegedaan in het kerstspel. Joes was herder, en Kleine Uil mocht engel zijn! Ze mochten kijken bij het kindje Jezus. Vandaag horen ze een verhaal over de herders die een boodschap krijgen, en ook besluiten te gaan kijken. Maar dan houdt het verhaal op... 

'De herders - We gaan kijken'

In het adventsproject van Kleine Uil wordt wijs hebben Joes en Kleine Uil meegedaan in het kerstspel. Joes was herder, en Kleine Uil mocht engel zijn! Ze zijn onder de indruk omdat ze mochten kijken bij het kindje Jezus. Uit het 'Boek van mijn Moeder' horen Joes en Kleine Uil over de herders die van een engel een boodschap krijgen, en ook besluiten te gaan kijken. Maar dan houdt het verhaal op, want Kerstmis is nog een paar nachtjes slapen. 

Bekijk hier de aflevering: De herders - We gaan kijken gebaseerd op het verhaal van de herders die in het veld bezoek krijgen van een engel en die besluiten om op zoek te gaan naar het kindje Jezus. (Lucas 2,8-16a)


Tip: Stop de film als de vragen in beeld komen die aan het eind wordt getoond. Zo blijven deze zichtbaar bij het gesprek dat u met de kinderen gaat voeren.

 

De filmpjes van Kleine Uil zijn vrij toegankelijk op internet. Doordat ze meestal aansluiten op de lezingen van het r.k. leesrooster vormen ze een mooie opstarter voor kinderwoorddienst/kindernevendienst en catechese. In de klas helpen ze de leerkracht invulling te geven aan levensbeschouwelijke vorming.

Kleine Uil wordt wijs heeft een eigen Adventsproject. De filmpjes komen voor de Advent online.

Colofon
Uitgave: 2022 Adveniat, Baarn
Teksten, poppen en tekeningen: Marjet de Jong
Poppenspel: Mariska Litjes, Marjet de Jong
Opname en editing: Mannes van der Burg
Vertelstem verhaal: Tom Dirks
Muziek: Esther Ocheng
Opname en mixage: Kees van Mechelen
Redactieadvies en webmaster: Edith Vos

YouTube kanaal ‘Kleine Uil wordt wijs’

Kleine Uil wordt wijs is mede mogelijk gemaakt door de StBKBO te Nieuw-Vennep.