Header Sfeerbeeld nazomer potten met stiften school begint

steun adv kwd

Volg ons op facebook

2e zondag van de Advent jaar A 2016

Doe iets!

Figuren voor op de kijktafel

Op de kijktafel komen telkens nieuwe figuren te staan. Zij vertellen het verhaal.
Print of kopieer ze op stevig wit papier. De figuren kunnen zo groot afgedrukt worden als u dat zelf wilt. 

Deze week bouwt u met de kinderen verder aan het tweede gedeelte van de kijktafel.
Het verhaal speelt zich af aan de rand van de woestijn bij de rivier de Jordaan. Een leuk idee is om dan zand te strooien op de kijktafel. Tip: smeer een laagje lijm en strooi dan het zand erop. Een rivier kan verbeeld worden door een blauwe draad wol of een strook blauw vilt of (crêpe) papier.

Voor aankleding van de kijktafel

Benodigdheden:
Dikke zwarte stift, om een tweede gedeelte te markeren.
Lijm
Zand
Blauwe wol, blauw (crêpe) papier
De figuren van de tweede zondag (zie downloads).
Print of kopieer ze op stevig wit papier.

Activiteit:
Laat de kinderen de figuren: knippen, kleuren, versieren.
Zet de figuren op de kijktafel.

Tip: snijd een wc-rolletje in stukjes van 2 cm. Knip aan beide kanten een inkeeping.
Zet de figuren hierop vast. Zo blijven ze goed staan. U of de kinderen kunnen ook klei-klompjes maken en hier een inkeping in maken waarin u de figuren vast zet.

Wij bieden een basis aan materiaal om de kijktafel op te bouwen.
Uiteraard kunt u zelf de kijktafel ook opbouwen of mooier maken naar eigen inzicht, door gebruik maken van diverse materialen om het landschap op te bouwen, met bijvoorbeeld een rivier, een boom en dergelijke.

De figuren voor deze zondag zijn: een mens in de rivier, een groepje mensen dat kijkt, groepje mensen in de rij, Johannes de Doper met mantel.

2 advent kleur2 advent kleur42 advent kleur22 advbent kleur3

advent 2 een mens in de rivier

advent 2 groepje mensen die kijkenadvent 2 groepje mensen in de rijadvent 2 johannes de doper met mantel

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

Artikelen in dit thema 2e zondag van de Advent jaar A 2016