Header Sfeerbeeld nazomer potten met stiften school begint

steun adv kwd

Volg ons op facebook

Dertiende zondag door het jaar A

Steun uit onverwachte hoek

Extra's

Hier zijn meerdere onderdelen te vinden om de kinderwoorddienst een creatief - of speels accent te geven.
Dit kunnen liedjes en gedichtjes zijn, een knutsel of een kleurplaat, een filmpje of een spel. Deze onderdelen zijn altijd te gebruiken in combinatie met de verwerking.

Wat zal me overkomen?

vraagtekenDe leerlingen moesten op reis, zonder te weten wat hen te wachten stond. Er zullen veel vragen door hun hoofd gespookt hebben. ‘Wat zal ik eten?’, ‘Waar zal ik slapen?’, 'Wie kom ik tegen?‘. 

Geef ieder kind een blaadje met de vragen die hieronder staan.
Ze beantwoorden vervolgens alleen de bovenste vraag en schuiven het blaadje dan weer door.
Vervolgens beantwoordt iedereen de tweede vraag, enzovoorts. Doe dit tot alle vragen beantwoord zijn.

Daarna krijgt ieder kind een blaadje en mag een uitbeelding bedenken bij de gegevens die op het blaadje staan. Dat mag een tekening zijn, een klein toneelstukje of een mimespel of een gedicht.

Vragen

Waar moet ik naar toe?

Wat moet ik eten?

Waar moet ik slapen?

Wat moet ik drinken?

Wat moet ik aan?

Hoe zal ik reizen?

Wie moet ik achterlaten?

Wie zal ik ontmoeten?

Wat neem ik mee?

In de kerk
Laat na de kinderwoorddienst in de kerk de kinderen vertellen wat ze hebben gedaan. Stel de vragen nogmaals aan elk kind. Laat ze antwoorden en hun werk laten zien. Vraag daarna aan de mensen in de kerk of ze deze reis graag zouden maken.

Artikelen in dit thema Dertiende zondag door het jaar A