Header Sfeerbeeld nazomer potten met stiften school begint

steun adv kwd

Volg ons op facebook

Vierde zondag van Pasen jaar A

Roepingenzondag - de goede herder

Extra's

Hier zijn meerdere onderdelen te vinden om de kinderwoorddienst een creatief - of speels accent te geven.
Dit kunnen liedjes en gedichtjes zijn, een knutsel of een kleurplaat, een filmpje of een spel. Deze onderdelen zijn altijd te gebruiken in combinatie met de verwerking.

Spel: wie moet ik volgen?

Spel: wie moet ik volgen?

Nodig:
Twee (ondoorzichtige) plastic bekers of kopjes
Een balletje of een knikker.vraagteken

Spel:
1. Zet de twee kopjes zo ver mogelijk uit elkaar in de ruimte.
2. Stuur iemand even naar de gang.
3. Verstop het balletje onder een van de kopjes.
4. Kies nu twee kinderen uit.
5. Het ene kind krijgt de taak om te zorgen dat het kind op de gang naar het kopje zonder knikker loopt.
6. Het andere kind krijgt de taak om te zorgen dat het kind naar het kopje toe loopt met de knikker er onder.
7. De andere kinderen moeten proberen niets te verklappen.
8. Haal het kind van de gang en vertel hem of haar naar het kopje toe te lopen waar de knikker onder ligt. Hij/zij mag daarbij advies vragen aan de twee kinderen die uitgekozen zijn.

Je kunt dit spel een aantal keer herhalen of maar een keer doen. Leg uit dat je vaak kunt voelen, wie je echt aan het helpen is en wie je de verkeerde kant op duwt. Maar sommige mensen zijn heel goed in het ompraten. Je kunt niet altijd zien of je wel de goede keuze maakt. Als je het echt niet weet vraag, dan vraag je raad aan goede vrienden en familie. Het is niet voor niets een ‘schapenkudde’. Dat betekent: we zijn een gemeenschap; iedereen heeft soms hulp nodig bij het nadenken over wat goed en fout is.

Artikelen in dit thema Vierde zondag van Pasen jaar A