Header Sfeerbeeld nazomer potten met stiften school begint

steun adv kwd

Volg ons op facebook

Vierentwintigste zondag door het jaar B

Jezus, wie ben Je toch?

Extra's

Hier zijn meerdere onderdelen te vinden om de kinderwoorddienst een creatief - of speels accent te geven.
Dit kunnen liedjes en gedichtjes zijn, een knutsel of een kleurplaat, een filmpje of een spel. Deze onderdelen zijn altijd te gebruiken in combinatie met de verwerking.

Vredesweek

Deze zondag begint de Vredesweek. Dit jaar is het thema Generaties. Het idee is dat we verbonden zijn door de generaties heen. Jongeren en ouderen leven te vaak gescheiden van elkaar. We moeten verbonden worden en goed naar elkaar luisteren willen we de vrede in ons zelf en buiten ons zelf kunnen bewaren.

Doolhof

Nodig:
voor elk kind een afdruk van de doolhofpuzzel en een polood

Jezus wil graag naar zijn vader luisteren. Hij wil doen wat goed is, maar er wordt soms geprobeerd om hem te verleiden om het verkeerde te doen.
Wie helpt Hem de weg naar zijn Vader terug te vinden?

doolhof de weg naar de vader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brief

Nodig:
• Kaarten of briefpapier
• Aantal namen van mensen om te schrijven (zoals bijvoorbeeld ouderen die niet meer naar de kerk kunnen komen)

briefLaat de kinderen brieven of kaarten schrijven om naar ouderen binnen de parochie te sturen. Kinderen die nog niet kunnen schrijven kunnen een mooie tekening maken. Vraag vervolgens bij terugkomst in de kerk aan de parochianen of zij de kaarten voor mensen die bij hen in de buurt wonen willen langsbrengen, of laat de kinderen zelf hun kaart bezorgen.

Jezus trok rond heel veel plaatsen zodat mensen Hem konden leren kennen. Het is Hem alleen niet gelukt om langs alle plaatsen te gaan zodat iedereen Hem goed kon leren kennen. Zelfs op de plaatsen waar Hij wel geweest was, kenden mensen Hem vaak toch niet echt. Daarom gingen de leerlingen nadat Jezus naar de hemel was gegaan ook op pad. Om de mensen te helpen Jezus beter te leren kennen schreven de leerlingen vaak brieven.
Wij doen als de leerlingen, en schrijven een brief aan iemand, zodat die ons beter kan leren kennen.
In de brief vertellen de kinderen iets over zichzelf, en wat ze belangrijk vinden.

 

Artikelen in dit thema Vierentwintigste zondag door het jaar B